Som du säkert förstår är det viktigt att du väljer rätt företagslarm för ditt företags unika behov och förutsättningar. Så hur gör du då detta? Saken är den att det finns många saker som du bör ha i åtanke under denna process. Vilka dessa är förklarar vi nedan!
Så väljer du det företagslarm som passar ditt företag bäst
-
- Vilken budget har du för investeringen? Inköpet av ett företagslarm är utan tvekan att betrakta som en investering. Därför bör du börja processen med att fastställa vilken budget du har för investeringen. Hur mycket pengar är du beredd att lägga på att stärka ditt företags säkerhet? Tänk på att inkludera såväl den initiala kostnaden som eventuella löpande kostnader för larmet i din budget. Sedan kan du ställa kostnaden mot hur mycket det skulle kosta dig att hantera konsekvenserna av till exempel ett inbrott.
- Hur ser den fastighet som ditt företag verkar i ut? En annan viktig faktor är att välja ett larm som passar den fastighet som ditt företag är beläget i. Det finns nämligen många val och beslut kring säkerheten som påverkas av just fastigheten. Några aspekter som du bör ta i beaktande här är fastighetens storlek och planlösning. Dessutom kan en högre säkerhetsnivå krävas beroende på vilka maskiner, varor eller värdesaker som finns i byggnaden.
- Vilket sorts företagslarm vill du ha? Det finns flera olika sorters larm för företag. Därför bör du redan på förhand ha en vag uppfattning om vilken typ du är ute efter. Vill du till exempel ha säkerhetsprodukter som sömlöst och obemärkt smälter in i bakgrunden? Då kanske du bör välja trådlösa produkter. Å andra sidan kan det också finnas situationer då du faktiskt vill att det ska synas att lokalen är larmad.
Välj rätt larmbolag
Du behöver även välja en bra leverantör som du kan samarbeta med. När du väljer mellan olika larmbolag bör du bland annat göra valet utifrån deras:
-
-
-
- prissättning
- produktkvalitet samt produkternas funktioner
- utbud av tjänster och underhåll
- förmåga att förstå ditt företags unika utmaningar och behov.
-
-
Tänk också på att inte stirra dig blind på den initiala kostnaden – ta istället ett helhetsperspektiv!